maanantai 7. joulukuuta 2015

Joulu tuli mulle jo!

ØTänään postiin saapui odottamani uusi kamera. Tai siis mulle uusi, hiukan käytetyn löysin järki hintaan. Kamera ei kunnoltaan uutta häpeä! Uusi valovoimaisempi objektiivikin on hakusessa. Onneksi on jokunen päivä aikaa tutustua uuteen laitteeseen kun lauantaina olis TVO:lla taasen bändi kuvausta tiedossa. Vanhan kamerani meinaan laittaa reserviin hyllylle, kun ei sitä kannata myydäkään halvan hintansa vuoksi. Hyvin se mua palveli ja tallensi arkistoihini paljon kuvia. Uudesta kamerasta lisää, kunhan olen tutustunut siihen kunnolla.

Posti keikan jälkeen kävelin kirjastoon ja panin merkille jännän asian pääsisäänkäynnistä. Siinä on useampi ovi rinnakkain ja ulkoa tullessa vasemman puolisin on automaattisesti aukeutuva, aukeaa siis nappia painamalla. Ei tämä automaattiovi mikään jännä juttu ole, onhan niitä ollut jo vuosia, vaan se miten sitä käytetään. Panin merkille että noin 90% kirjastoon tulijoista painoi nappia ja tuli sisään automaattioven kautta. Ihmettelen onko se ovi nyt niin työlästä avata ihan kädellä vetämällä. Tein päätöksen ja tällä päivämäärällä 7.12.2015 laitan Turun pääkirjaston automaattiovet boikottiin. Kyllä minulla ainakin löytyy voimia oven avaamiseen. Ainakin toistaiseksi sen saan avattua ilman suurempia ponnistuksia. Ottakoon ihmiset oven aukaisun vaikka hyötyliikuntana. Päivän lehdet tuli taas selailtua ja pienen tovin istuskelin muuten vaan siellä aikaa kulutellen.
Huomenna tarttee varmaan taas tulla keskustaan, kun paketteja on tulossa mulle vielä jokunen.

Vielä on aikaa olla kilttejä, että saa paketteja aattona!


Tälläinen joulukatu on Turussa.
Ja valvovan silmän alla keskustassa kävellään. Tämä herra kyllä taisi uskoa pakkas-ukkoon joka tuo lahjat itä-naapurissamme vasta uutenavuotena.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti