perjantai 15. huhtikuuta 2016

Pienellä Suomi turneella Varietee83:n kanssa.

8.-9.04.2016 tuli tehtyä Varietee83 orkesterin kanssa pieni muotoinen suomen kiertue, eli perjantaina oli keikka Oulussa ja lauantana Pietarsaaressa. Matkaan lähdettiin aamulla yhdeksän jälkeen, kun bändin pojat hakivat minut kyytiin. Ajeltiin kohti Oulua Tampereen ja Jyväskylän kautta, kun tuo rantatie on kieltämättä hemmetin tylsä reitti ajella. Parin tauon jälkeen Jyväskylässä bändin rumpali, Jiri, luovutti auton ajovastuun minulle ja siinä sitten köröteltiin Ykän pubia kohti. Keikkapaikka löytyi helposti ja kamat sisälle, kasaan ja pikainen soundcheck. Sen jälkeen minä vetäydyin asuntoautoon, joka toimi kulkupelinämme, tunnin nokosille. Keikan alku lähestyi, mutta yleisöä ei paikalle löytänyt. Syynä voi olla se että siellä ei ollut paikallista lämmittelybändiä ja Varietee83 on kuitenkin vielä suht tuntematon bändi. No, keikka meni hemmetin hienosti ja se vähä yleisö jammasi täysillä ja kiitteli bändiä keikan jälkeen. Toinen kitaristi, Tipnu, vietti 40-vuotis päiviään ja joku yleisöstä tarjosi hänelle konjakin keikan aikana. Keikan jälkeen vetäydimme autoon ja neljä kertaa joku puupää tuli kolkuttelemaan oveen ja kyseli onko meillä olutta myydä.. Meinasi mennä hermot! Nukahdin lopulta ja sainkin nukuttua oikein makoisasti ja bändin pojat antoivat minun nukkua kunnolla. Hipsivät hiljaa ulos kun minä nukuin. Kiitos siitä heille!

Tauko matkalla.


Hiljaista oli Oulussa.


Oulusta lähdimme aamupäivällä ajelemaan kohti Pietarsaarta minun toimiessa kuskina. Bändin rumpali on sieltä kotoisin ja ruokakaupassa vierailun jälkeen menimme hänen ystävänsä luokse kokkailemaan ja syömään. Hyvät ruoat saimme ja sitten suunnattiinkin keskustaan ja keikkapaikalle Black sheep nimiseen ravintolaan. Kamat sisään, kasaan ja soundcheck. Siellä oli lämmittely bändinä paikallinen orkesteri ja yleisöä olikin kiitettävästi paikalla. Keikka meni taas hemmetin hyvin, mitä nyt yleisöstä joku kaatoi tuoppinsa aktiivimonitorin päälle ja se pimeni tyystin. Valomerkki tuli kello 02.30 ja matka kohti Turkua alkoi kello 03.20.  Oli todella raskasta ajaa.. Väsymys painoi silmäluomia ja taukoja tuli pidettyä aika tiuhaan. Perille päästiin ehjänä ja koko viikonlopusta jäi ainakin minulle ihan hyvä fiilis.


Keikka oli Pietarsaaressa hemmetin hyvä!


Vielä onnittelut Tipnulle. 40 vuotta kolahti mittariin!




Mun saalis viikonlopulta. Tällaiset lahjoitettiin minulle.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti